Ik ben hem tegen gekomen - Reisverslag uit Hontanas, Spanje van Frans Groenen - WaarBenJij.nu Ik ben hem tegen gekomen - Reisverslag uit Hontanas, Spanje van Frans Groenen - WaarBenJij.nu

Ik ben hem tegen gekomen

Door: Frans

Blijf op de hoogte en volg Frans

19 Juli 2014 | Spanje, Hontanas

Gisteren was een dag waar ik het verschil heb gevoeld tussen de weg ontstaan door de ruilverkavelingen en het originele pad wat al eeuwen door de pelgrims werd belopen.
Herziet originele is hard en grote stenen, recht en geeeeen schaduw, het originele is kronkeliger, ondergrond is veel zachter en heeeeelveeel schaduw.
In de stad CARRIÓN DE LOS CONDES was een camping daar heb ik dan maar mijn stille eigen alberge neergezet.
Goed geslapen (misschien wel wat te lang) en begonnen aan een mooie dag, in de stad met weer oude medeloper onbeten. Om 9:30 begonnen aan de zo besproken weg van de stilte
De weg staat op de kaart als een rechte pad van 17,5 km zonder enige voorziening.
In de stad was de temperatuur goed eenmaal op het pad werd de wind hard en koud en hij was recht en lang en lang en lang en recht geen enkele bocht er in
Geen gevoel van afstand met de wind tegen was het echt kromlopen om vooruit te komen.
Ja alles is zeer gaan doen en omdat ik toch al afzag een ijskoude regen er bij, dat was het moment dat de man met de hamer er was. Maar je moet verder stap voor stap en zo ben ik het volgende stadje geraakt. Nu heb ik gevoeld en gedacht ik stop er meer.
Maar in het stadje Calzadila dela Ctrcza stond een mooie en nieuwe alberge goed verzorgd en met de mogelijkheid je te laten masseren en dat ga ik mezelf cadeau geven

  • 19 Juli 2014 - 21:36

    Toos:

    Frans,
    ik lees vol bewondering elke keer je reisverslagen. Knap hoor. Later zul je de zware dagen misschien iets lichter gaan zien... Zorg goed voor jezelf en laat je maar eens lekker verwennen.. Succes met het volgende traject.. Liefs Toos

  • 19 Juli 2014 - 21:53

    Maud:

    Heey Pap!
    Een massage zal je goed doen!
    Ik ben zo ongelofelijk trots op jou.❤️
    Hou vol he!
    Dikke kus. X

  • 20 Juli 2014 - 00:26

    Marco:

    Het kan niet altijd vlot gaan. Deze mindere momenten komen ook voorbij. Maar achteraf kan je daar ook van genieten. Succes Frans.
    Marco

  • 20 Juli 2014 - 09:35

    Jan Pieter Groenen:

    Hee broertje,

    Afzien heet dat als het even tegenzit met harde wind en koude regen. Maar daarna is alles beter dan wat je hebt gehad. Geniet mar weer van de volgende mooie paden en die prachtige omgeving. Wij vertrekken morgen met de boot naar de Noordkaap. Misschien ook wel afzien: zo veel op zee en vele rustmomenten. We zullen er het nog wel over hebben. Succes de komende dagen !!
    Jan Pieter

  • 20 Juli 2014 - 09:35

    Bart:

    Veel succes en plezier met je tocht.

  • 20 Juli 2014 - 09:39

    Nicole:

    Knap hoor Frans. Wat een doorzettingsvermogen.Hopelijk heb je genoten van de massage.Een cadeautje voor jezelf dat je echt verdiend hebt! Succes verder !

  • 20 Juli 2014 - 12:23

    Merula:

    Een beetje afzien hoort erbij hè

  • 20 Juli 2014 - 14:44

    Henry Goverde:

    Hi Frans, knap hoor. Geef die man met de hammer maar een flinke schop onder zijn ... Gun jezelf ook rust en ontspanning. Je hebt aan niemand iets te bewijzen, toch? Ook niet aan jezelf. Je eigen tempo. Wel denk ik dat die man met de hammer wat tegen je gezegd heeft. Ongetwijfeld veel wijsheden. Mooi toch? Geniet. Veel respect voor je.

    Warme groet,

    Henry

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Frans

Op weg naar Santiago

Actief sinds 26 Juni 2014
Verslag gelezen: 256
Totaal aantal bezoekers 4471

Voorgaande reizen:

30 Juni 2014 - 30 Augustus 2014

Voettocht naar Santiago de Compostela

Landen bezocht: