de wegen van stilte en einde loosheid liggen acht - Reisverslag uit Astorga, Spanje van Frans Groenen - WaarBenJij.nu de wegen van stilte en einde loosheid liggen acht - Reisverslag uit Astorga, Spanje van Frans Groenen - WaarBenJij.nu

de wegen van stilte en einde loosheid liggen acht

Blijf op de hoogte en volg Frans

25 Juli 2014 | Spanje, Astorga

In mijn laatste verslag was ik net gestart in de uitgestrekte vlaktes na Burgos
De stilte uitgestrektheid en het slechte weer heeft mij toen erg dicht bij mijn eigen gevoelens gebracht
Ik heb me toen voorgenomen om tot Astorga zoveel als mogelijk de wegen en paden alleen te lopen om zo te ervaren wat de geest en lichaam elkaar beïnvloeden Zeer boeiend de resultaten te ervaren en daar met te gaan experimenteren. Als ik weer in Nederland ben wil ik wel wat meer van kwijt. Ook besloten om de afwijkende routes te nemen om in alle rust en al-leen zijn te willen lopen. Meestal kwam je zo ook op zeer mooie plekje en ouderwetse alberge. Maar tussen het wandelen door zijn er rustplaatsen waar bijzondere ontmoetingen plaats vinden en door creatieve beheerster er zeer feestelijk avonden worden ontvouwt, alleen in de ochtend is het wel even wennen aan de loden benen.
Tussen het lopen door mensen geholpen met de verzwikte, enkels, knie,opgezwolle scheenbenen en zere ruggen en als ik ze dan later op mijn weg weer tegen kwam waren ze zo uitgelaten dat de klachten bij de meeste over waren.
Ik ben nu in Astorga en begin morgen aan een bekende weg, maar hij zal ander zijn en ik ga de weg ook werkelijk lopen om er van te genieten om zo te kunnen ervaren of er verschillen zijn
Het gaat mij goed, dank aan alle voor jullie reactie en blijk van intens me te volgen. Maar ik zal pas op alle reageren na dat de tocht in Tilburg heb afgesloten en dat duurte nog wel wat werken

  • 25 Juli 2014 - 23:07

    Piet:

    het gaat je nu weer goed zo te lezen.
    zet um op en hou vol om de tocht tot een goed einde te brengen . succes.

  • 26 Juli 2014 - 13:39

    Jacque:

    Beginnen aan de bekende weg? Ik wens je veel geheel nieuwe belevenissen en inzichten op deze weg!

  • 27 Juli 2014 - 09:26

    Toos:

    Goed te lezen dat je enerverende ervaringen opdoet. Zitten zelf nu bij garmisch partenkirche in de buurt. Waar mogelijk blijven we de berichten volgen. Succes met de tocht.

  • 01 Augustus 2014 - 08:14

    Toos:

    Hoi Frans, kan de nieuwere verslagen nergens vinden. Of heb je niet meer geschreven? Hoop dat alles goed gaat. Gr.

  • 02 Augustus 2014 - 08:53

    Toos Goverde:

    Hoi Frans waar ben je .Al even niets gehoord Alles goed .

  • 02 Augustus 2014 - 11:44

    Henry Goverde:

    Fijn te lezen dat het goed met je gaat. Maar vooral dat je bewustzijn erg scherp is (lichaam en geest) en dat je in je flow zit. Geniet.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Frans

Op weg naar Santiago

Actief sinds 26 Juni 2014
Verslag gelezen: 203
Totaal aantal bezoekers 4478

Voorgaande reizen:

30 Juni 2014 - 30 Augustus 2014

Voettocht naar Santiago de Compostela

Landen bezocht: